Léteznek a Facebookon különböző csoportok, amelyek próbálnak közös tematikát, célokat, üzeneteket hordozni. Ezek közt van nagyon érdekes és van nagyon hasznos és van olyan, amiről beszélni sem érdemes. Ez a sztori az egyik érdekes csoportból indult, amelyről talán Te is hallottál: Pesten Hallottam!

A sztori kulcsszavakban: Pesten Hallottam, lájkvadász oldal, emberi butaság, Tesco, Semmi, mi a teendő? – Hogy lesz ebből Facebook marketing?

Ha a fenti kulcsszavakból megértetted, hogy miről fogok  most írni, akkor máris képben vagy, gratulálok! Ha nem, akkor figyelj!

 

Előzmények!

Az egész sztori úgy kezdődött, hogy létezik ez a bizonyos Pesten Hallottam csoport, amely alapvetően azt a célt szolgálja, hogy egyedi, vicces, mókás érdekes történeket osszanak meg egymással a részt vevők. Sajnos az csoport átment abba az irányba, hogy a posztolók többsége – tisztelet a kivételnek – feltűnési viszketegséggel rendelkező, önmegerősítést váró, jellemzően fiatal.

 

Ebben a csoportban az egyik tag megosztotta az alábbi képet! Nem, nem Photoshop, annál sokkal érdekesebb Facebook-marketing szempontból!

semmi-facebook-marketing

A képet szinte azonnal átvette 1, majd több lájkvadász oldal! Ezek közös jellemzője, hogy megosztanak ferdített vagy tökéletesen kacsa híreket. Természetesen a cikk címe az volt, hogy a Tescoban felszámolták 2495 forintért a Semmit!

 

Amit az átlagember nem tud…

A Semmi az egy létező termék a Tescoban, sőt a Semmi kapható a Libriben, az Alexandrában, a Booklineban ugyanis egy könyvről van szó: Janne Tellerr 2016-ban megjelent regényének a címe az, hogy Semmi. Teljes árán 2.495 forint minden könyvesboltban!

 

Akkor most jöhet a Facebook marketing!

Természetesen a fenti sztori ezek után egy rakás humor oldalon, álhír-oldalon, cikkben megjelent – mindössze pár nap leforgása alatt! Egy rakás kérdést vet fel ez a történet, amit most szeretnék Veled megosztani!

 

Ha ez Veled történik meg, mi a Teendő?

Belegondoltál valaha abba, hogy akár tőled is kijöhet valaki, aki úgy osztja meg a blokkodat – feltűnési viszketegség és ál-népszerűség miatt, – hogy elhallgatja a teljes igazságot? Van kész forgatókönyved erre a sztorira? Íme pár javaslat:

 

Kommunikálhatod a lehetséges felületeken, hogy ez egy könyv és valljuk be ez így elég magyarázkodós lenne! Ráadásul, mivel eléggé elterjedt olyannyira, hogy egy ismerősöm is megosztotta a Facebook profilján és az alábbi komment párbeszéd játszódott le közöttünk:

semmi-facebook-marketing-reakcio

EZ A LÉNYEG!

Azt írja: “Erre nem gondoltam”

Erre

nem

gondoltam

Ha egyszer elindult egy ilyen jellegű megosztás-roham, vagy népszerűbb nevén: vírus, akkor abba az emberek nem gondolnak bele! Nem néznek utána annak, hogy Bill Gates tudja-e követni, hogy megosztottad-e a posztot és valóban ad-e 2 dollárt a beteg Józsikának. Nem néznek utána, hogy mi a valóság a sztori mögött! Megosztják és sopánkodnak!

És Te, aki próbálsz tisztességesen vállalkozni, mit tudsz tenni? Reménykedsz, hogy ne kerülj ilyen helyzetbe! Megelőzni szinte lehetetlen! Hiszen amikor a Tesco létrehozta azt a programozási szabályt, hogy a blokkra a könyvek esetében a címe kerüljön, gondolt arra, hogy lesz egy Semmi című könyv, ami ilyen rohamot indít el?

Amit tehetsz ilyenkor, ha ez már megtörtént!

Egyrészt: magyarázkodhatsz, ahogy ezt már írtam! Másrészt: csendben maradhatsz és megvárod míg elmúlik az egész hírverés – ez is egy kiváló stratégia bizonyos esetekben! Vagy megpróbálhatsz még nagyobb hírverést csinálni, amiből pozitívan is kijöhetsz:

Például:

► Vásárolj nálam X forint értékben és ajándékba kapod a Semmit! << sales akció! (természetesen a könyv és a blokk egy képen szerepeltetve, hogy azonnal kapcsoljanak az emberek)

► Vagy üzensz egy olyat, hogy nálunk a Semmi nem semmi! >> és ügyesen kommunikálod a sztorid!

► Vagy csinálhatsz egy játékot: keresd meg a webáruházunkban a Semmit, kommenteld be a linket és kisorsolunk egy utalványt!

A tanulság?

A Facebook marketing egy zseniális dolog, de van árnyoldala is, amire nem számítasz! Résen kell lenned és jól kell kommunikálnod!

reklám

sshowJelentkezz a SocialShow 2017 konferenciára kedvezményes áron még ma!

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

hét − 2 =