Az előző cikkemben bevezettem, hogy összesen 7 kulcsfeladatot kell folyamatosan végezned ahhoz, hogy sikeres legyél a Facebook marketingben! Ebben a cikkben szeretném folytatni a megkezdett gondolatmenetet!

A Facebook Marketing 7 kulcsfeladata – emlékszel még?

1) Írj minden nap legalább 1 posztot a Facebook oldaladra!
2) Próbálj ki hetente legalább egy új eszközt vagy technikát!
3) Minden héten szerezz legalább 100 új rajongót!
4) Legyen egy heti-havi poszt terved, amit nagyjából betartasz!
5) Minden héten érj el legalább 1.000-el több embert, mint az előző héten!
6) Minden héten legalább egyszer mérd fel a piacod álláspontját egy téged érdeklő kérdésben!
7) Legyen havonta egy komoly, megtervezett kampányod, amely az alábbiak közül egy valamire fókuszál egyszerre:
►rajongó növelés robbanás szerűen
►népszerűség növelés -“-
►hírlevél adatbázis növelése
►termék eladás
és ezt 3x ismételd meg egy évben!

Mi a fontossági sorrend?

Van egy rossz hírem: a Facebook marketing 7 kulcsfeladata között nincs olyan, ami fontosabb, vagy ami kevésbé fontos! Van olyan, ami összetettebb, van ami időt visz el és van, amit nagyon könnyen rutinná tudsz tenni.

Ezt a hét feladatot lehet csoportosítani is különböző szempontok szerint és a következőben ezen szeretnék végigmenni, ugyanis tudom, hogy sok olvasóban még most is ott derengenek a kételyek:

Vajon ez a 7 dolog tényleg sikeressé tesz?

Vajon tényleg erre a 7 dologra kell fókuszálnom?

Benned is ott vannak ezek a kérdések, ugye?

A Facebook marketing 7 kulcsfeladatát a következő csoportokra lehet felosztani:

  1. tanulási feladat
  2. tervezési feladat
  3. növekedési feladat
  4. eredményességi feladat

Gondolom nem lesz nehéz kitalálni, hogy melyik feladat, hova kerül a négy kategóriából, de azért egy rövid magyarázatot szeretnék hozzáfűzni a kérdéshez:

1. Tanulási feladat

Ha nem tanulsz, akkor lemaradsz! Ennek a csoportnak ezzel el is mondtam a fő lényegét. Mi a Webkukkolónál naponta olvasunk, anyagokat hallgatunk, webinárumokat nézünk és rengeteg különböző konferenciára veszünk virtuális vagy valódi jegyed. Mert ha sokat tanulunk nem csak kommunikáció, de pszichológia, hatás, marketing, írás, kreativitás és még sorolhatnám témában, akkor jobbak leszünk mint mások!

Ha Te nem foglalkozol a dologgal többet, csak annyit, hogy keresel és megismersz és kipróbálsz különböző eszközöket, technikai dolgokat, posztolási módszereket, akkor Te máris több vagy, mint a konkurenciád, ráadásul ezzel biztosítod, hogy folyamatosan fejlődj.

Éppen ezért a Facebook marketing 7 kulcsfeladata közül a 2. számú (Próbálj ki hetente legalább egy új eszközt vagy technikát!) a tanulásodat segíti elő, ezen kívül a 6. számú (Minden héten legalább egyszer mérd fel a piacod álláspontját egy téged érdeklő kérdésben!), amelyből minden héten megtanulsz valamit a leendő vásárlóidról!

Illetve kicsit ide illik az 1. számú (Írj minden nap legalább 1 posztot a Facebook oldaladra!) feladat is, bár ez inkább azt segíti elő, hogy rutinosabb legyél.

2. Tervezési feladat

A tervezéssel első sorban időt spórolsz magadnak! Nem mindegy, hogy napi 2 órát görnyedsz a posztok felett, vagy heti 1×2 órát és utána naponta 15 percet! Mi az utóbbihoz vagyunk szokva, mert van egy tervezési módszertanunk, amivel sokkal könnyebben tudunk dolgozni!

Ezért a Facebook marketing 7 kulcsfeladata közül a 4. (Legyen egy heti-havi poszt terved, amit nagyjából betartasz!) a tervszerűségedet segíti elő. Posztolási tervezéshez szoktam tanácsokat adni Facebook oldalamon.

3. Növekedési feladat

Ennek a feladatnak az a lényege, hogy folyamatosan egyre szélesebb köröket érjen el a Facebook megjelenésed! Ha ezt biztosítod, akkor egy egészséges növekedést fogsz elérni a profitodban is, ha nem lősz mellé (erről a következő cikkben)!

A folyamatos növekedésedet segíti elő a 3. (Minden héten szerezz legalább 100 új rajongót!) és az 5. (Minden héten érj el legalább 1.000-el több embert, mint az előző héten!) pont!

4. Eredményességi feladat

Ez lesz az, amivel learatod a babérokat! Ez lesz az, amitől igazán jól fogod érezni magad! Ugyanis egy-egy ilyen kampány fog Neked ugrásszerű növekedést, sok új hírlevél olvasót vagy vastag termék eladás utáni profitot hozni!

Biztos kitaláltad, hogy ez a kategória a 7 kulcsfeladat közül a 7.-et foglalja magában!

Most, hogy átrágtuk magunkat

azon, hogy a Facebook marketing 7 kulcsfeladata nem arról szól, hogy legyen újabb hét feladat az életedben, hanem négy nagyon fontos kategória köré csoportosítottuk.

%d blogger ezt szereti: