A Facebook marketing alapjai: Ahhoz, hogy a céged sikereket érjen el a Facebook marketingben vannak bizonyos feladatok, amelyeket hónapról hónapra el kell végezned. Ha ezeket végig csinálod, ha fegyelmezetten, a megfelelő befektetéseket megteszed – legyen szó az időről vagy a pénzről, – akkor szinte garantált a sikered a Facebookon!

Azonban ahhoz, hogy ezt a hét szokást fel tudd venni és sikeresen vedd az akadályokat a Facebook marketing kapcsán vannak bizonyos előkészületek, amelyeket meg kell tenned!

Mi a Facebook marketing 7 kulcsfeladata?

1) Írj minden nap legalább 1 posztot a Facebook oldaladra!
2) Próbálj ki hetente legalább egy új eszközt vagy technikát!
3) Minden héten szerezz legalább 100 új rajongót!
4) Legyen egy heti-havi poszt terved, amit nagyjából betartasz!
5) Minden héten érj el legalább 1.000-el több embert, mint az előző héten!
6) Minden héten legalább egyszer mérd fel a piacod álláspontját egy téged érdeklő kérdésben!
7) Legyen havonta egy komoly, megtervezett kampányod, amely az alábbiak közül egy valamire fókuszál egyszerre:
► rajongó növelés robbanás szerűen
► népszerűség növelés -“-
► hírlevél adatbázis növelése
► termék eladás
és ezt 3x ismételd meg egy évben!

Ha ezt a hét dolgot fegyelmezetten, tervezetten megcsinálod, akkor képes leszel arra, hogy folyamatosan növekedj. Mielőtt nekiállnék részletesen kifejteni, hogy pontosan mit kell tenned a 7 kulcsfeladat megvalósítása során, előbb engedj meg egy fontos dolgot!

A Facebook marketing 7 kulcsfeladata NEM

pénzkérdés…

Nevezzük a Facebook marketing 7 kulcsfeladatát egy programnak vagy egy csekklistának, amit hónapról hónapra, hétről hétre, napról napra meg kell csinálnod > a megfelelő időben a megfelelő feladatot!

Ezeknek a feladatoknak a végrehajtása kevésbé pénzkérdés! Természetesen valamekkora összeget rá kell szánnod arra, hogy növekedj, de erre havi szinten már akár 50.000 forintos nagyságrendű összeg elegendő! Minél nagyobb összeget szánsz a növekedésre, az csak annak a sebességét befolyásolja!

Tehát a jó hír: mindegy, hogy mennyi pénzt szánsz a dologra, ha ezt a minimumot teljesíted, akkor növekedni fogsz valamilyen mértékben – ennek a mértéke RAJTAD áll!

Volt egy futóverseny Olaszországban, ahol pár nap alatt, három különböző kategóriában maratont futottak az emberek. Az első környertese 2-3 óra alatt lefutotta a maratont. A második kategória nyertese 14-15 óra alatt tette meg a távot. A harmadik kör első helyezettje pedig 1,5 nap alatt!

Szerinted melyik nyert?

És ha hozzátesszük az információt, hogy az első körben sportolók futottak. A másodikban “kisebb” testi fogyatékkal élők, a harmadikban pedig komoly testi fogyatékkal élők. Az első nyertes egészséges sport ember volt. A második nyertes az izmainak a 20%-át tudta csak használni. A harmadiknak nem volt lába, kézen futott be.

Szóval melyik nyert? (segítek: mindhárman nyertek)

Tehát jelen esetben a pénz befektetés mértéke a sebességet határozza meg és nem mást! Ha megteheted, hogy nagy összegeket fektetsz be, akkor gyorsabban fogsz növekedni, ha nem teheted meg, akkor lassabban! Ez a Te döntésed!

lóverseny…

Egyesek szerint a Facebook marketing akkor hatékony, ha minél előbb felhúzod az oldalad és üldögélsz egy nagy listán később. Valójában ez nem igaz!

Mint láttad: a sebesség csupán pénz kérdése! Ha Te lassabban növekedsz, az is éppen olyan eredményes, csak hosszabb távon!

 

időrablás…

Nagyon fontos, hogy  fókuszáltan dolgozva ez a program nem vesz több időt igénybe, mint bármelyik másik pénztermelő marketing eszközöd, ha te foglalkozol vele!

A következő blogbejegyzésekben segítek Neked megtervezni az időt, amit rá kell fordítanod a 7 kulcsfeladatból az egyes elemekre, csak meg kell értened ennek a leckének a lényegét!

 

A Facebook marketing 7 kulcsfeladata…

lényegében egy DÖNTÉS!

Most csak azt döntsd el, hogy velem tartasz egy rövid utazásra, amely során megtanulod: a Facebook marketing során miről kell döntened! Utána ha jobban belegondolsz a hét feladat mindegyike döntés kérdése:

1) Írj minden nap legalább 1 posztot a Facebook oldaladra!

Szánsz rá napi 15 percet, hogy legyen kint egy poszt az oldaladon minden áldott nap? (vagy inkább heti 1×1,5 órát?) Ez nem kommunikációs kérdés! Nem források kérdése! Nem témák kérdése! A témák kifogyhatatlanok minden iparágban! Ez a Te döntésed kérdése!

2) Próbálj ki hetente legalább egy új eszközt vagy technikát!

Ez egy döntés kérdése: beírod a Google-be, hogy “facebook tools” – hogy találj egy eszközt, amely segít kvízt gyártani! Hogy találj egy eszközt, amely segít analizálni a konkurenciád? Hogy találj egy módszertant a hirdetéseid hatékonyabbá tételére?

3) Minden héten szerezz legalább 100 új rajongót!

Nem az a lényeg, hogy nagy listád legyen! Hanem az, hogy folyamatosan frissüljön! Havi 400 új rajongóval hihetetlen bevételeket lehet generálni, de ehhez el kell döntened, hogy Te befektetsz erre egy összeget!

4) Legyen egy heti-havi poszt terved, amit nagyjából betartasz!

Ha ezt minden hónapban tisztességesen megcsinálod, akkor a posztolás nem vehet el napi 15 percnél többet az életedből. Ha nem tartod be, akkor több idő lesz!

5) Minden héten érj el legalább 1.000-el több embert, mint az előző héten!

Ez megint a hirdetés része. Bár bevallom: csaltam! Ha heti 100 új rajongód van, akkor az szinte magával hozza ezt a pontot is. Szóval, akarsz havonta 4.000-el több embert elérni, anélkül, hogy külön költenél rá különösebben? Megteszed érte azt az apróságot, hogy befektetsz a hirdetésbe?

6) Minden héten legalább egyszer mérd fel a piacod álláspontját egy téged érdeklő kérdésben!

Ráadásul még érdekes is leszel a piacod számára, hiszen imádnak az emberek magukról beszélni… Sőt, ha ezt betartod megvan heti 1 posztod: piackutató kérdés! Rengeteget lehet tanulni a követők válaszaiból és te ezzel a döntéssel nem kérdéseket teszel fel, hanem energiát fektetsz a megismerésbe, a tanulásba!

7) Legyen havonta egy komoly, megtervezett kampányod!

El tudod dönteni, hogy csinálsz minden hónapban egy kampányt ami ugrás szerű növekedést hoz eladásban, rajongóbázisban, vagy éppen feliratkozóbázisban? Nem lenne jó érzés a növekedés?

%d blogger ezt szereti: