A Facebook csoport létrehozása és annak miértjei már előkerültek korábbi blogbejegyzésben. A mai cikkben bemutatom, hogy milyen típusú csoportok léteznek és melyik egyáltalán mire jó?

Ahogy arra már rávilágítottam, a Facebook csoport a csoportkommunikáció helyszíne, egy felület, ahol közösséggé próbálunk kovácsolni hasonló érdeklődésű, vagy hasonló problémával küzdő embereket. Itt az emberek megoszthatják közös érdekeiket és véleményüket fejezhetik ki, segíthetnek másokon vagy éppen segítséget kérhetnek. A csoportban egy adott, konkrét cél van, amelyen belül persze szerteágazóan lehet eseményeket, beszélgetéseket, megosztásokat generálni a tagoknak.

Bárki hozhat létre Facebook csoportot és ma már az is lehetséges, hogy egy céges oldal legyen egy ilyennek az adminisztrátora, tulajdonosa.

Mi nem a Facebook csoport?

  • A Facebook csoport nem személyes profil – ha máséban vagy jelen, akkor be kell tartanod a csoport szabályait.
  • A Facebook csoport nem oldal – így nem a Te hirdetési felületed, de legalábbis nem abban az értelemben – erről bővebben ezen a tréningen beszélek.

Facebook csoport a vállalkozásod növeléséhez!

De akkor milyen is a Facebook csoport pontosan?

  • Bármely Facebook felhasználó, vagy Facebook oldal létrehozhat egy csoportot
  • Egyes csoportokhoz bárki csatlakozhat, de léteznek zárt, illetve titkos csoportok is
  • Amikor csatlakozik valaki egy olyan csoporthoz, amely nyilvános vagy zárt, azt az adott személy ismerősei láthatják, hogy megtette – nyilvános csoport esetében jobban.
  • Egyes csoportok titkosak, és nem kereshetők, ebben az esetben a minőségi csoport tagjai meghívhatják az új tagokat
  • A csoport elhagyásáról a többi tag, de még az adminisztrátor sem kap jelentést
  • Csak a csoport létrehozója, illetve az általa megjelölt adminisztrátorok képesek ezeket a jogosultságokat kiosztani
  • Egy tag létrehozhat eseményeket, feltölthet képeket / videókat és oszthat meg fájlokat egy csoporton belül
  • A csoportok törölhetők az összes tag eltávolításával – ez nagy számú csoportnál eléggé macerás, de miért is törölnél egy nagy számú csoportot?

Facebook csoport VS Facebook oldal?

A legfontosabb különbség, hogy az oldal tartalmát csakis az oldal tulajdonosa és kezelője határozza meg – a követők (azaz lájkolók vagy rajongók) csupán hozzászólni, reagálni, megosztani tudják a bejegyzéseket, illetve látogatói bejegyzést tudnak tenni. A Facebook csoport kommunikációját minden tag aktívabban irányíthatja.

Ez egy nagyon izgalmas téma, ami külön oktatást érdemel… Éppen ezért 2018. február 22-én csütörtökön 09:00-tól a Molnár Ferenc Marketing Facebook oldalon élő videós bejelentkezésben mutatom meg, hogyan tervezz kommunikációt a Facebook csoportban!

A csoportok leginkább abban térnek el az oldalaktól, hogy kisebb hálózatokon dolgoznak, mint az egész Facebook hálózat. A Facebook csoport korlátozható például egy kollégium lakóira, egy termék vevőire, egy problémakör iránt érdeklődők számára. Bár létszám korláta nincsen a csoportoknak, mégis a Facebook elvei szerint ez egy kisebb, zártabb közösség, ennek megfelelően akkor a legjobbak az elérések, ha a csoport létszáma optimálisan alacsony – nincs konkrét szám erre.

A csoport tagjai azt is láthatják, ki látott egy bejegyzést, ami egyedülálló a csoportos fiókok számára. Tehát, ha egy új ötletet küldesz a csoportod projektjéhez, vagy közzé teszel valamit egy csoportban, meg tudod nézni pontosan kik látták azt.

Egy másik különbség a csoporthoz való csatlakozás és az oldal kedvelése között a kapott értesítések száma. Ha egy csoportban van, akkor értesítést kap minden egyes alkalommal, amikor valaki hozzászól, hozzászól, vagy tetszik. Egy oldalon azonban csak akkor van, amikor valaki kedveli a megjegyzést vagy megcímkéz egy megjegyzésben.

A Facebook csoport típusai

A Facebook csoport az oldalakkal ellentétben – amely mindig nyilvános, ha közzé van téve – a Facebook csoport lehet rejtett, vagy titkos. Ha egy Facebook oldalon kiírsz valamit az oldal nevében, akkor ez elérhető lesz bárki számára, aki rátalál. Tehát ha például a Molnár Ferenc Marketing oldalon beszélgetést kezdeményezek a “Beszélgetésről”, akkor azt és minden hozzászólást bárki megtekinthet.

Ez azonban nem minden esetben jó, hiszen vannak olyan témák, vagy problémák, amiről az emberek nem szívesen osztanak meg véleményt nyilvánosan, de zártabb körben már igen. Jó példa lehet a párkapcsolati tanácsadó kérdése. A legutóbbi élő videómban a Facebook zero NEM nulla címűben egy párkapcsolati tanácsadó kérdezte, hogyan lehet beszélgetésre rávenni az embereket olyan témában, amiről nem szívesen beszélnek: konkrétan senki nem mondja el egy Facebook oldalon kommentben, hogy mi a baja a házasságával, kapcsolatával. És ez így is van! Vannak helyzetek, amikor vagy másképp vagy máshol kérdezel ahhoz, hogy választ kapj!

A csoportok típusa attól függ, hogy milyen adatvédelmi beállításokat választasz: eszerint lehet a csoport nyilvános, zárt vagy titkos.

Típus #1: Nyilvános Facebook csoport

A nyilvános csoport esetében bárki láthatja, hogy mi zajlik a csoportban, kik a tagjai – egyetlen dolgot nem tud: kommunikálni a csoportban, ahhoz csatlakoznia kell.

Típus #2: Zárt Facebook csoport

A zárt csoport esetében a tagok látják csak a tartalmakat, de a tagok listáját bárki megtekintheti, illetve a csoport maga megjelenik a keresési találatokban. Gyakorlatilag egy olyan fórum, amit bárki megtalál, csatlakozhat (elküldi a kérését) – de a kommunikáció előle mindaddig zárt, míg ezt jóvá nem hagyja az adminisztrátor.

Típus #3: Titkos Facebook csoport

A titkos csoport teljesen el van dugva – nem kereshető, csakis meghívásos alapon lehet bekerülni.

A Facebook csoport kiváló közösségépítő eszköz! Ismerd meg a közösség tervezés alapelveit ezen a tréningen: Facebook ZERO

 

%d blogger ezt szereti: