A Facebook csoport létrehozása azért fontos, mert van ez a Facebook ZERO-nak keresztelt vörös riasztás, aminek a lényege, hogy mostantól nulla lesz az elérés a céges oldalakon. Szerencsére nem ilyen drámai a helyzet, nem csak a hirdetés az egyetlen mód, hogy továbbra is magasan tartsd az organikus eléréseket.
Erre a hírre ebben a videóban, élő bejelentkezés során reagáltam, néhány alapvető tudnivalóval. A videó végén – sajnos – technikai okokból lemaradt az utolsó fél mondat, ami így hangzik: „…a csoportban ennél többet kell elérni!”
De hogyan is kell a Facebook csoport funkcióit a vállalkozásunk bevételének növelésére fordítani?
Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjunk, először is vizsgáljuk meg: mire való a Facebook csoport. A Facebook csoportok alapvető célja, hogy olyan embereket, egyéneket hozzanak össze, akik valamilyen módon közös érdekeket képviselnek. Aki csatlakozik egy Facebook csoporthoz, az gyakorlatilag egy közösséghez csatlakozik – egy olyan embercsoporthoz, amely megfelel az illető valamely céljának és amely több lehetőséget ad, hogy segítséget kapjon és adjon a cél eléréséhez.
Leegyszerűsítve a Facebook csoport nem más, mint egy felület, ahol az emberek közös célja megvalósul. Ebből következően az egyik dolog, amit tehetsz – és ez nem új a Nap alatt, – hogy megkeresed a meglévő Facebook csoportokat, ahol a Te terméked vagy szolgáltatásod segít a célt elérni és szakértesz…
Így legyél szakértő más Facebook csoportjában:
- Ha tudsz egy kérdésre hiteles és releváns választ adni, akkor tedd meg – vigyázva, hogy NE reklámozz.
- Soha ne keveredj személyeskedős vitába, de merj szakmai vitába – tudod: tények, adatok, bizonyítékok és érvek.
- Ne SPAM-elj!
Ez a fajta marketing erős. Igaz: időigényes, de célzott, hiszen egy olyan csoportban, ahol az emberek pont a Te szakterületedről kérdeznek, rendszeresen tudsz megoldásokat nyújtani. Így tudod bővíteni az ügyfélkörödet. Például ha te ingatlan kiadásban jogi segítséget nyújtasz keress olyan csoportokat, ahol lakáskiadók osztják meg problémáikat, kérdéseiket.
Ezekben a csoportokban van még egy lehetőség – és még mindig nem a saját csoportodról beszélek – ez pedig a forrás gyűjtés…
Tartalmi forrás gyűjtés Facebook csoport segítségével
Bizony az ilyen csoportokban felmerült kérdések nagyon hasznosak lehetnek blog, Facebook poszt írásához, a következő videód témájához, vagy a weboldaladon egy korábban nem kezelt kifogás, vagy érv megfogalmazásához.
Ahhoz, hogy el tudj kezdeni szakérteni a Facebook csoportokban ahhoz a következőket kell tenned:
- Keresd meg a Facebook csoportokat, amelyek relevánsak. Ehhez kattints a Facebook csoportok oldalra és írj be a keresőmezőbe a vállalkozásoddal kapcsolatos kulcsszavakat.
- Ha valamelyik csoport szimpatikus, akkor kattints a nevére és nézd meg a leírását, esetleg a tagjait. Ha szimpatikus a csoport, akkor csatlakozz – előfordulhat, hogy ehhez néhány kérdésre kell válaszolnod, amely alapján eldöntik az adminisztrátorok, hogy elfogadják-e a jelentkezésed.
Saját Facebook csoport létrehozása
Amíg mások csoportjában a nevedet, a szakértői imázsodat építed, addig a saját Facebook csoport igazából arra, hogy Te legyél, aki megtervez, megalkot és irányít egy közösséget. Ilyenkor a saját felületedet használod a célod megvalósulására.
A Facebook csoport létrehozása technikai szemponból nem bonyolult! Ennyire egyszerű:
- Menj a Facebook csoportok oldalára
- Kattints a Csoport létrehozása gombra felül
- Töltsd ki a kért adatokat
És itt jön a lényeg, ami valójában a csoport létrehozást megelőzi: mivel töltsd ki ezeket az adatokat?
Facebook csoport = Facebook közösség
Amikor csoportot hozol létre, akkor közösséget hozol létre. De mit kell megtervezned mielőtt ezt megvalósítod? Íme a csekklista:
- A csoport leendő tagjai – fogalmazd meg, hogy kiket szeretnél ebben a csoportban látni.
- A csoport cél, amihez a tagok csatlakoznak – fogalmazd meg, hogy milyen hozzáadott értéket fog a csoport adni a tagoknak. Miben fogják segíteni egymást. (A fenti videóban néhány példát mondok erről.)
- A csoport üzleti célja – ez szerintem érthető
- A csoport szabályai – miről, hogyan, mikor és miért lehet kommunikálni és miért nem?
- A Te megjelenésed a csoportban – milyen gyakran, milyen minőségben fogsz itt kommunikálni?
- A csoport utáni szint – azaz mi lesz a következő lépés, hova jutnak el az emberek, akik csatlakoztak és ebben mi a Te szereped?
Ha ezekre a kérdésekre tudsz válaszolni, akkor jó úton jársz, hogy az organikus eléréseid magasan legyenek és egy hasznos, értékes márka, vállalkozás legyél a világban. Azonban, ha nem, akkor ajánlom figyelmedbe a Facebook zero NEM NULLA tréninget, ahol a közösségépítés alapjairól is fogunk beszélni (a nap legnagyobb témája). Ez egy 1 napos tréning, amelynek a végére megismered a praktikákat, amivel magasak lesznek az organikus (=ingyenes) eléréseid!