Sok ügyfelünk kérdezi  meg, hogy: mégis mi alapján válaszd ki azt a Facebook marketing tanácsadót, akitől tanulni érdemes a Facebook marketinget? (Tudom, túl szájbarágósan fogalmaztam meg, de tudatosan)

Ebben a cikkben a lehetőségekhez képest szubjektíven igyekszem összeszedni Neked azt az 5 szempontot, ami alapján érdemes kiválasztani a megfelelő oktatóanyagot. Figyelem! A cikkben nem térek ki a kiszervezésre, de hamarosan megér egy külön posztot az is…

Ha tanulni akarod a Facebook marketinget, akkor a lehetőségek adottak:

  • Vannak könyvek a témában,
  • Vannak kiscsoportos tréningek,
  • Vannak tömeges képzések,
  • Vannak infotermékek,
  • Vannak webináriumok,
  • Van szemtől szemben tanácsadások…

Óriási a Facebook marketing kapcsán a szakértők száma. Ha már elmész tanulni, ha pénzt adsz ki egy könyvért vagy tréningért, akkor az alábbi szempontokat érdemes végiggondolni…

1. Ki oktat?

Nem mindegy, hogy olyan valakinek az előadását hallgatod vagy tudásanyagát olvasod, aki végig csinált már néhány Facebook oldalt életében vagy csak a tudást szedte össze -valahonnan – és adja tovább… Az előbbi sokkal gyakorlatiasabb példákat fog adni Neked, ismeri a Facebookon “élő” emberek szokásait, egyes termék / szolgáltatás csoportokhoz való viszonyulását. Az utóbbi esetben megkapod azt a tudást, amit valahonnan szerzett az illető – nem biztos, hogy rossz helyről, de az biztos, hogy nem próbálta ki azt.

Képzeld el, ha leírnám Neked a “Naaagy Amerikai MultiMamut cég” legtutibb kampányát. Kisvállalkozóként sokra nem mész vele, hacsak… nem próbálom meg az ötletet áttenni a magyar valóságra, magyar kkv költségvetésűre.

Érezhető a különbség?

Az oktatónak érdemes megnézni a Facebook oldalát, de az nem mérvadó! Mi például tavaly szinte nem is foglalkoztunk a Facebook oldalunkkal – idő hiányában – és ezt sok ügyfél a szemünkre is vetette. Most kezdtük el komolyan venni, hogy ez is egy szempont… Sokkal mérvadóbb a jó referencia.

2. Mit tartalmaz az oktató anyag?

Ha használati útmutatót, akkor nem biztos, hogy az kell Neked. Lehetne hatszáz órát beszélni arról, hogy mi mit jelent a Facebookon az összes felesleges és érdekes funkciót felsorolva… de kell az Neked?

Ha úgy érzed, hogy erre (is) szükséged van, az nem hátrány, DE az igazán jó Facebook marketing oktatóanyagok azt tanítják meg, hogy egy vállalkozás hogyan használja a Facebookot, hogyan kezelje a követőket, hogyan keressen pénzt…

3. Milyen a terjedelme?

Négy óra alatt nem fogod megtanulni a Facebook marketinget. Egy általános workshop nálunk 8-9 óra, amely átfogó tudást ad. Egy hirdetés képzés további 5-6 óra… Tehát olyan helyre menj, ahol rád szánják az időt.

4. Mennyire személyes?

Minél inkább rólad szól egy tréning, annál hatékonyabb. Például egy infotermék jó tudásalapot adhat, de nem biztos, hogy az összes iparági, személyes problémádra válasz… Egy infotermék hasonló. Egy tréning akkor hatásos, ha minél kevesebben vannak rajta, hiszen így tud az oktató rád (is) érdemben fókuszálni.

5. Mennyibe kerül?

Fontos az ár! Szerintem, ha egy könyv árán tréninget ígérnek, akkor lehet, hogy “csak” egy könyvet kapsz elmondva (vagy csak arról szól majd a program, hogy vedd meg a szolgáltatást is). Tudtommal, ma a jó Facebook marketing tréningek körülbelül 25 és 60 ezer Forint közt vannak, és legalább 6-8 óra hosszú oktatásról beszélek ezen az áron, akár kiscsoportos formában. A kiscsoportos előadások egyébként is köztudottan hatékonyabbak, mint egy 100-200 fős “tréning”, ha valaminek a használatát kell elsajátítani. A főiskolán is egy szemináriumon többet és jobban tanul az ember, mint a “nagyelőadóban” a hátsó sorban fülelve…

Összegezve:

Ha Facebook marketing tréningre mennél vagy könyvet vásárolnál, akkor:

  • Ne súgót vegyél;
  • Nézz utána a szerzőnek / előadónak (mi köze van a Facebook marketing témához);
  • Keresd a gyakorlati, hazai példákat;
  • Nézd meg mennyi idő alatt mekkora szeletet akarnak megtanítani Neked (ha az idő rövid, de az anyag nagy, semmit se fogsz érteni)
  • Ne vegyél könyv árán tréninget. Szerintem legalábbis alaposan fontold meg, hogy egy ilyen olcsón hirdetett Facebook specifikus tréningre akarsz-e menni több száz ember közé;
  • Ahogy azt is alaposan fontold meg, hogy költesz-e százezreket olyan oktatásra, amelyről nem is tudod biztosan, hogy neked való-e.

Nem akartam ezt a bejegyzést reklámszagúvá tenni, ezért most nem linkelem tréningjeinket. Ezzel a bejegyzéssel az a célom, hogy válaszd bármelyik Facebook marketing szakértőt, aki letett valamit az asztalra és szimpatikus Neked, de a fenti szempontok meg fogják könnyíteni a választásod.

Sok sikert kívánok!

%d blogger ezt szereti: