Követő, rajongó, tetszikelő, lájkoló, fan – ezek egymás szinonimái.
Ha technikai értelemben akarom használni, akkor édesmindegy, melyik kifejezést szedem elő a tarsolyomból. Mindegyik megnyomta a lájk (tetszik) gombot az oldaladon, és csatlakozott ahhoz a közösséghez, amit ápolsz.

Akkor a követő és a lájkoló között voltaképp mi a különbség?

A lájkoló (tetszikelő) és a követő (fan, rajongó) között hatalmas a szakadék – legalábbis szerény értelmezésem szerint.

A lájkoló tudása, ill. ismerete feléd addig terjed, hogy megnyomta a csatlakozást jelentő tetsziket és időnként találkozik veled (az oldalad postjával) a kezdőlapján. Néha oda is bök egy lájkot, de többnyire azt sem teszi. Aztán ha sokáig nem teszi, a Facebook el is tünteti az oldalad tartalmát a szeme elől, mert azt érzékeli, hogy a júzer számára ez nem fontos tartalom.

A méla lájkoló viselkedésmintája

A lájkoló és a követő közötti különbségek viszont a vásárláskor a legszembetűnőbbek.
Mindegyik országban azt gondolják a marketingesek, hogy az ország állampolgárai árérzékenyek. És helyesen is teszik. De túlzás lenne azt állítani, hogy egyik kevéssé, a másik meg jobban.

Ha kiteszel egy terméket, a lájkoló jobb esetben elkeni a szádat egy lájkkal. A powerebb lájkoló akár meg is osztja.
De ha fel is csillan a szeme a termékre, megnézi az árat. Aztán ha van FB-webáruházad, bemegy oda is, nehogy átverd 10 forinttal. Utána ellátogat a weboldaladra, és megnézi, hogy ott tényleg annyi-e az ára, mint írtad, nehogy valami turpisság érje. Ha fontos neki, még a hírlevelet is előszedi, hátha van kuponkód.
Aztán többnyire felmegy az árösszehasonlító vagy kuponos oldalakra és megveszi ott, ha megveszi.

Az értékes követő

A követő szeme ellenben meg se nem rebben az árra és eszébe se jut a veled árversenyző konkurensedhez menni. Gondolatban se hasonlít össze vele, hogy talán megspóroljon egy százast. Bárki bármit mondhat neki, előtte TE vagy az abszolút szakértő, aki megmondja a frankót. Megy, és megveszi.

 

Lájkolni a hülye is tud. És lájkolókat vinni neked.
Te azonban követőkre gyúrj. Mert belőlük lesz pénzed.

– See more at: http://web.archive.org/web/20141223004616/http://webkukkolo.hu:80/kozossegimarketing/blog/koveto-vagy-lajkolo/#sthash.r7zwSXMh.dpuf

%d blogger ezt szereti: