A tartalommarketing időigényes – ebben mindenki egyetért, aki komolyan foglalkozik a marketingnek ezen ágával. Márpedig, aki a marketinggel foglalkozik, az valamilyen szinten foglalkozik a tartalomfejlesztéssel is, hiszen mi is az a tartalommarketing az én olvasatomban?

Tartalommarketing hanganyag

Nem kell bajlódnod a cikk végig olvasásával! Hallgasd meg az alábbiakból készült hanganyagot!

 

A felvételt le is töltheted ide kattintva! (jobb egérgomb > mentés másként! mp3 file)

A felvételben elhangzó konferencia weboldalát ide kattintva éred el!

 

Érdekelnek további hasznos cikkek?

A tartalommarketing több, mint szövegírás

A tartalommarketing lényegében minden, amihez szöveget, információt kell megfogalmaznod azért, hogy az alábbi célok egyikét elérd!

A tartalommarketing célja #1:
Új termék bevezetésével kapcsolatos tanítás

A tartalommarketing célja lehet az, hogy elkezd az emberek fejében felkelteni a problématudatot egy új termék bevezetése kapcsán, vagy akár segít annak az elterjesztésében, hogy létezik az a dolog, amivel Te foglalkozol.

 

Sztori:

Egy régi ügyfelünknek volt egy projektje, ahol olyan QR kóddal ellátott ékszereket kínált, amelyet a gyermeked nyakába akaszthatsz és ha elveszted őt (például egy állatkerti forgatagban), akkor a QR kód leolvasásával azonnal bárkinek megjelenik a szülő telefonszáma – így értesíthetnek az emberek, ha megtalálják a gyermeked!
Tanítás nélkül nehéz…

De ahhoz, hogy ez a termék jól működjön az kell, hogy széles körben elterjedjen: mire jó ez az ékszer! Kell hozzá a szülő, aki meri használni és kell hozzá mindenki más, aki tudja mit kell tennie akkor, ha egy elcsatangolt gyermeket lát egy ilyen ékszerrel a nyakában.

 

Tehát tartalommarketing nélkül ez a termék nehezen tud terjedni,  de nem csak ez! Nagyon sok hasonló helyzet van a világban, gondolj csak például az úgynevezett ICE jelzésre a telefonodban! Mennyi ideig is terjengett, mire bizonyos telefongyártók már eleve beletették a szoftverbe, hogy kiválaszthatsz néhány ICE számot? És még most sem tökéletes az elterjedtsége – tartalom nélkül nem is fog jobban terjedni.

 

*ICE=In Case of Emergency — megjelölhetsz ezzel néhány kapcsolatot a telefonodban és ha veled történik valami baj, akkor a mentősök tudják kiket kell értesíteni.

 

A tartalommarketing célja #2:
pozicionálás

Sztorik és tartalmak nélkül nehéz a leendő vevők fejébe eljuttatni az információt, hogy milyen módokon érdemes felhasználni a terméket, milyen sikereket értél el a szolgáltatásodban – egyszóval mindenről lehet folyamatosan tartalmat gyártani. Ami különösen fontos itt, hogyha egy termék alkalmas lehet bárki számára, akkor is érdemes külön tartalmakban megszólítani a célpiacot, ahogy azt tettük a Bonairshop.hu esetében is, amikor a párásítóról írtunk cikkeket kisgyermekes szülőknek, vagy éppen cégvezetőknek.

 

A tartalommarketing célja #3:
kapcsolattartás

A tartalommarketing része a  közösségi marketing is! Amikor a Facebookon naponta posztolsz, hogy fenntartsd az eléréseket és növeld az érdeklődőid számát. Amikor a legújabb cikkedet próbálod érdekesen eljuttatni a követőidnek a Twitteren vagy a Pinteresten, az is a tartalommarketing része. Sok cégnél fontos, hogy az emberek fejében maradjanak, akár vásárolt már egy adott vevő tőlük akár nem. Ehhez folyamatos kapcsolattartás kell, amit szintén a tartalomra lehet a legolcsóbban alapozni.

 

A  tartalommarketing célja #4:
új érdeklődő szerzése

A keresőoptimalizálás sem működik már tartalommarketing nélkül. Ha nem alkotsz új, érdekes tartalmakat a weboldaladra időnként, akkor a kereső is éppen úgy “elfelejt”, mint az emberek a Facebookon vagy a hírlevél adatbázisodban!

 

A tartalommarketing időigényes

Ez igaz! Egy tartalmat nem csak megírni kell, hanem fel is kell belőle készülni. Hiába vagy szakértő, biztosan vannak olyan elemei az adott témának, az adott gondolatnak, aminek utána kell nézned, forrásokat keresned! Egy cikk megírásakor (és ez igaz egy Facebook posztra is) a ráfordítandó idő felét a téma meghatározása és a forrás tartalmak keresése tesz ki, a másik felét maga a szöveg megírása!

 

Ez itt a reklám helye…

2017. április 5-én lesz az év legfontosabb közösségi marketing konferenciája Budapesten, a Lurdy házban!

Nézd meg a programot ide kattintva és regisztrálj még ma!

sshow-bannerhttp://socialshow.hu/

 

 

Tartalommarketing lépésről lépésre

Természetesen bárki képes lehet arra, hogy hatékonyabban és gyorsabban írjon meg egy-egy tartalmat akár a weboldalára, akár a közösségi oldalaira anélkül, hogy élettelen programokat** és technikai trükköket használna a tartalom írásához!

 

**Miért nem szeretem a szoftveres megoldásokat? Nos, mert valóban egy csomó időt meg tudnak spórolni az embernek, de ha jobban belegondolunk, ha ugyanazt a tartalmat gépek osztják meg, akkor az egy idő után fel fog tűnni a Googlenak, a Facebooknak is, amely oldalak pontosan abba az irányba fejlődnek, hogy minél emberibb módon szelektálják: mi kerül a szemünk elé!

 

A cikk további részében szeretnék Neked támpontokat, csekklistát adni, hogyan érdemes nekiállnod a tartalomfejlesztésnek!

 

4 dolog, amire szükséged van, hogy a tartalommarketing ne nyűg, hanem bevétel szerző eszköz legyen a cégedben!

 

Ahhoz, hogy profin tudd a tartalommarketing feladataidat ellátni, nincs más dolgod, mint az alábbi néhány tanácsot megfogadni és máris sokkal hatékonyabban fog menni, mint korábban!

 

1) A tartalommarketing körülményei

Persze amikor a tartalommarketing a téma, akkor általában nem beszélünk arról, hogy milyen körülmények között állsz neki a szövegírásnak. Pedig egyáltalán nem mindegy, hogy éppen az irodádban vagy, ahol 5 percenként bejön valaki vagy otthon, ahol esetlegesen a gyermekeid körbe ugrálnak valamiért… Ha hatékonyan szeretnél szöveget írni, akkor teremtsd meg a feltételeket, a körülményeket. Próbálj meg térben és időben az alábbi szempontoknak megfelelően neki kezdeni a feladatnak:

 

A napi 20 perces szabály

Jelölj ki minden munkanapodon 20 percet a szövegírásra! Pontosan tudom, hogy ez a legnehezebb kérés, amit csak kaphatsz, hiszen a napjaid változatosak, nehéz találni egy fix időpontot. De gondolj bele: én is a saját célú tartalomfejlesztésre ennyit szánok.

Valószínűleg 20 perc alatt nem leszel kész egy blogbejegyzéssel, talán egy jó Facebook poszttal igen, de nem is ez a lényeg! Hanem az, hogy ebben a 20 percben csakis az írással foglalkozz! Nincs e-mail, nincs telefon, nincs bekopogó kolléga, nincs megbeszélés! Semmi nincs, csak 20 perc, amikor írsz!

A megfelelő helyszín a tartalommarketing egyik titka

Fontos, hogy a szövegíráshoz olyan helyszínt válassz, ahol nyugodtan tudsz fókuszálni. Én például, ha fontos szöveget akarok írni, akkor egy olyan kávéházba megyek – ha otthon nem sikerül az íróasztalomnál megoldani a feladatot, – ahol el tudok bújni a zsivaj elől és hihetetlen gyorsan megírom amit szeretnék.

Add meg a szövegírás módját!

Ez kicsit olyan, mint egy szenvedélyes este a szerelmeddel, ha megadod a módját, akkor sokkal jobb lesz számodra a tartalommarketing gyakorlása! Az alábbiak közül van, ami zavaró lehet számodra, de van, ami segítség – tőled függ, hogy milyen kiegészítésekkel készülsz fel a szövegírásra!

Például:

► készíts be egy olyan zenei lejátszási listát, amivel könnyen tudsz dolgozni, én például ezt az albumot előszeretettel hallgatom, miközben írok (most is ez megy). A zenével vigyázz, hogy olyan legyen, ami nem zavar! Én például magyar nyelvű előadót nem tudok hallgatni szövegírás közben, mert elviszi a fókuszt a szöveg. Csakis instrumentális zene jöhet vagy külföldi. A hangerő is fontos, hogy éppen csak háttérben szóljon.

►kávé, tea, víz, üdítő… Ahogy szeretnéd én általában nem kávézom, mert szövegírásra leginkább ébredés után azonnal adom a fejem! Ezt úgy képzeld el, hogy felkelek és szinte azonnal leülök a géphez írni. Amint megvan a feladat, a szöveg (vagy lejárt az idő) utána iszom csak kávét. Kivétel ha nagyobb volumenű a feladat (például sok terméknek kell szöveget írni határidőre), akkor is a javát reggel írom meg, majd sok vizet iszom és minimum 30 percenként szünetet tartok!

►Minden ami megakadályozna tedd félre ► Legalábbis arra a 20-30 percre, amit erre szánsz! Ne menj el mosdóba (kivéve indokolt esetben), mondj nemet mindenre, ami elvinné a fókuszt!

Ha most csinálod először…

Akkor ne feledd el megjutalmazni magad a 20 perc után! Egy csokival, 5 perc pihenővel, egy kávéval, ami valóban örömöt és jutalomérzetet ad Neked! Ha így teszel, akkor könnyebben válik rutinná a szövegírás!

2) Tartalommarketing tervezés

Ha hirtelen nekiállsz és csak írsz mindenhová mindent, ahogy eszedbe jut, az máris több, mint amit a többség (értsd: a legtöbb vállalkozó Magyarországon) csinál. Azonban ha még egy szintet szeretnél lépni ebben a kérdésben, akkor érdemes mindezt tervezetten tenni!

 

Próbáld meg előre megtervezni, hogy melyik nap, milyen felületen, milyen kommunikációt irányozol elő magadnak! Egyrészt könnyebb lesz az írás is, ha tudod mi a napi cél, másrészt mérhető eredményeket tudsz majd a célokhoz társítani! Ne feledd, hogy az alábbi felületekben érdemes gondolkodnod:

 

► Facebook oldal

► blog

► hírlevél

► egyéb közösségi felületek

► egyéb szövegek (pl: postai DM levél)

 

A tartalommarketing tervezés módszertanát egyébként poszttervező tréningemen megtanítom (függetlenül attól, hogy a tréning alapvetően Facebook poszttervezésről szól, érintjük a blogolás és a többi közösségi oldalt is)! Részletek a tréningről ide kattintva elérhetőek!

 

3) A sikeres tartalommarketing legnagyobb titka legfontosabb eleme: gondolj a jövőre!

Sokan azzal, hogy megírják az adott posztot bejegyzést összecsapják a kezüket örömükben és tovább is lépnek! Azonban van valami, amire tényleg nagyon kevesen gondolnak – még a szövegírók közül is!

 

Ez pedig a jövő! Miről fogsz posztolni 2018. május 7-én? Ugye, hogy fogalmad sincs! Ez nem baj és nem is kell pontosan tudnod! De ha felírsz minden nap egy ötletet, akkor máris sokkal könnyebb lesz az életed!

 

Az ötletelés legfontosabb szabálya az, hogy legyen egy kötelező darabszám! Mondjuk napi 1 új ötleted, amiről írni akarsz. NYUGI: nem kell megcsinálnod készre mindet, azaz nem kell megírnod se poszttá, se cikké minden ötleted! Csak legyen egy táblázatod vagy doksid vagy fiókod tele cetlivel, amire felírsz kötelezően 1 darab ötletet minden nap! Ha jó ötletnek tartod, ha nem, egyelőre ne válogass csak írd fel!

 

Havonta egyszer nézd át az ötletkupacot és szelektálj! Szanáld ki azokat, amelyekre nincs szükséged, amik nem jók, amik nem aktuálisak. A legrosszabbakat, a használhatatlanokat tedd külön – ne dobd ki! Azokat, amik jók lesznek máskor megint tedd egy másik kupacba. És amiket meg akarsz valósítani, azokat hagyd egy harmadik stószban! Sokkal könnyebb lesz dolgoznod, ha vannak előre ötleteid. Sokszor egy mai ötlet pár hét után kiváló poszt lesz!

 

4) 7 lépéses tartalomfejlesztés

Most jön a lényeg, amiért elolvastad az egész cikket! Hogyan kell szöveget írni egyszerűen? A legtöbb író iskola is említi az alábbi módszert, mint a regény(!!) írás egyik alapvető módszerét. Ha ez a módszer az alapokhoz kielégítő volt Jókai Mórnak, Stephen Kingnek, vagy J.K. Rowlingnak, akkor bármelyik marketing célú szövegnek megfelel!

 

1. lépés: határozd meg a témát!

Az a jó hír, hogy a legtöbb blogger is ezzel kezdi, sőt ebben mindenki egyetért: az első a téma meghatározása!

2. lépés: írd le 15-20 szóval!

Ne akarj kusza mondatokkal kezdeni – csak belefáradsz, mielőtt a lényegre térnél, ráadásul baromi sok idő megy el, ha folyton visszaolvasgatod a megírt mondataidat és javítgatod! Írd le néhány szóval miről is fog szólni a posztod.

Blogbejegyzés esetén a jelenlegi cikk vázlata például nálam így nézett ki:

tartalommarketing-vazlat

3. lépés: Fejtsd ki a szavakat!

Ez könnyű lesz! Ha a fenti képet megnézed, akkor látszik, hogy ott van például a 7 lépés alatt a vázlat szó. Erre én először ennyit írtam: “Írj a szavakból vázlatot!” – ha csak 3 lépésből állna ez a módszertan, akkor most nem olvasnál ennél többet! Szóval írj egy egyszerű vázlatot a szavak alapján, amit kút főből tudsz!

4. lépés: a kispórolhatatlan kutatás!

Soha nem szabad kutatás nélkül kiadnod a kezedből blogot. 3 okom is van, hogy ezt mondom:

1) Mert hibázhatsz!
2) Mert azt hihetik másoltad!
3) Mert érdekesebbé tudod tenni!

Én korábban sokszor elkövettem azt a hibát, hogy kiengedtem a blogot, mielőtt 1-2 apróságnak jobban utánanéztem volna – természetesen ilyenkor apróságokba szoktak belekötni – ismered Einstein sztoriját, nem? 🙂

Előfordulhat az is, hogy valaki már hasonló cikket írt, mint te és anélkül, hogy észrevennéd rád fogják, hogy másoltad a cikket!

Illetve ha utána olvasol a témának, akkor találhatsz érdekes sztorikat, kiegészítéseket, könyveket vagy hivatkozásokat a témában, amivel színesebbé teheted a posztot.

5. lépés: Írd meg a majdnem kész szöveget

Gyakorlatilag ez az, amikor a vázlatból egy színes, érdekes tartalmat készítesz! Nem magyarázom túl!

6. lépés: Javítás

Fontos, hogy ehhez tartozik egy extra lépés is: tedd félre egy napra és másnap olvasd át, másnap javítsd ki! Ha nem így teszel, akkor bizony előfordulhat, hogy hiba marad a szövegben! Hasznos ha valaki más olvassa át a tartalmat – tesztolvasó, férj, munkatárs…

7. lépés: publikálás

Ez nem csak a közzététel gomb megnyomását jelenti! Ez azt is jelenti, hogy megosztod ahol csak lehet – ha Facebook poszt akkor nézd meg mely csoportokban, ismerőseidnek érdekes és küld el nekik. Ne spammelj, csak akkor ha tényleg értékes a tartalom! Ha cikk a blogodon, akkor ott a helye az összes felületeden, ahová csak való!

A tartalommarketing egyszerű

Biztos vagyok benne, hogy képes vagy jó tartalmat alkotni akármivel is foglalkozol, ha rá szánod a megfelelő időt és energiát! Csak tedd meg és egyre hatékonyabb, egyre jobb leszel!

 

Sok sikert a megvalósításhoz!

 

sshow-bannersocialshow

 

 

 

 

 

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

1 × 5 =