Bevezető

avagy kell a Facebook hirdetés?

Bevallom: 2020-ban már nem gondoltam, hogy arról kell írnom, hogy általában véve érdemes-e hirdetni a Facebookon és milyen alapvető érvek szólnak a Facebook hirdetés mellett, de mégis sokan kérdeznek arról, hogy szükség van-e erre? Ebben a cikkben tehát összeszedtem az 5 vezető okot: miért használd a Facebook hirdetés lehetőségeit, ha vállalkozó vagy.

A cikk végén egy ajándékot is adok – ha elfogadod!

Első ok

A Facebook hirdetés hatékony

A Facebook 2004 óta töretlenül növekedik, erősödik – a mindennapok megkerülhetetlen része. Ha az Instagramon szeretnél fizetett hirdetéssel megjelenni, akkor is a Facebook szolgáltatásait veszed igénybe. Csak a Facebook felületén Magyarországon ~5,2millió regisztrált van, akik közül átlagosan 7-800.000-en lépnek be naponta a felületre.

Számos KKV-k körében indított kutatás az első helyre sorolja, mint a TOP1 marketing eszközt – a legismertebb talán a MarketingCommando éves kutatása. Az USA-ban a cégek a hirdetési büdzséjük felét itt költik el: többségében eredményesen.

A Facebook évről évre megújítja a hirdetési rendszerét: új megjelenéssel, elhelyezéssel, mintákkal kísérleteznek, melyek (amellett, hogy nekik elképzelhetetlenül nagy bevételt hoznak,) hasznosak a vállalkozások számára.

Bár fel-fel reppennek hírek, hogy mikor fog összeomlani a rendszer, de egyelőre ennek semmilyen realitása nincsen. A Facebook egy világméretű, növekedő adatbázissal rendelkező portál, melyet az emberek könnyen elérnek. (Tudad? A világ lakosságának közel 60%-a rendelkezik internet hozzáféréssel)

Összegezve: A Facebook hirdetések hatékonyak lesznek számodra, ha megtanulod jól kihasználni és jól kezelni őket.

Második ok

Egyszerű beállítás és gyors eredmények

Bár sokan félnek attól, hogyan kell Facebook hirdetést beállítani, valójában ez egy nagyon egyszerű, néhány percet igénylő feladat. Nem a Facebook hirdetés feladása nehéz, hanem kitalálni az egész kampányt és megfelelő elemekkel körbe rakni.

Általános tévhit, hogy a Facebook hirdetés összerakása nehéz – pedig valójában a jó kampányok kitalálása és kikísérletezése lehet nehéz. Ez azonban, mint minden más is: tanulható!

A Facebook hirdetés rendszérbe minden felhasználó benézhet, létrehozhatja a hirdetési fiókját pár kattintással – hasonlóan a regisztrációhoz vagy az oldal létrehozásához. Ehhez még fizetni sem kell.

Néhány jól összerakott kampány után rá fogsz érezni, hogyan tartsd az egy érdeklődőre jutó költségeidet alacsonyan (ami átlagos esetben a céltól függően 30 és 200 forint között van).

A hirdetési rendszer egyik eleme a bejegyzések kiemelése még egyszerűbb. Gyakorlatilag néhány kattintással és akár pár száz forinttal elérheted, hogy sokkal több emberhez jussanak el a bejegyzéseid.  Ezt nagyon könnyen megtanulhatod.

Harmadik ok

Eléred az ideális célpiacot

2011-12 magasságában Wolf Gábor bízott meg engem a MarketingCommando Facebook oldalának növelésével. Az volt a feladatom, hogy hirdetések segítségével növekedjen a követőbázis, de ne akárkikkel! Csakis olyan követők jöhettek, akik relevánsak az oldal szempontjából: vállalkozók, cégvezetők, marketingesek.

Érthető, hogy egy vállalkozó nem kíváncsi a nem releváns követőkre. Csúnya példával élve, ha Te porszívókat árulsz, akkor nem releváns számodra az az ember, akinél nincs áram.

A Facebook hirdetés egyik legnagyszerűbb előnye, hogy az embereket érdeklődés és demográfia alapján, illetve viselkedés alapján tudod megcélozni. Óriási lehetőségeket rejt ez, hiszen ha egy ember már követ olyan oldalakat, ami hasonlít a tiédhez, akkor ez közvetve (néha közvetlenül) becélozható.

Az egyszerű célzási lehetőségek mellett ráadásul ki tudod használni a weboldalad látogatottságát, a korábbi reakciókat. Meg tudsz célozni olyan embereket, akiknek valóban szól, amit kínálsz.

A teljesség igénye nélkül néhány példa:

  • friss házasok
  • kisgyermekek szülei
  • új munkahelyen dolgozók
  • akiknek a beosztása: ügyvezető
  • és még milliónyi lehetőséged van…

Ha jól határozod meg a célpiacod, akkor ez egy aranybánya számodra!

Negyedik ok

Testreszabható minden

Tökéletes hirdetést tudsz létrehozni, ha megtalálod a számora szükséges Facebook hirdetés típust. Mindenféle élethelyzetre van előre definiált elrendezésű kampány típus.

Ha például van egy videód, akkor van egy kész felület arra, hogy nagyon hamar sok ezer emberhez jusson el.

Ha a weboldalad hirdetnéd, akkor eldöntheted, hogy sok látogatót vagy inkább sok konverziót szeretnél.

Ha a Facebook oldalad elérésén javítanál, akkor teheted azt bejegyzések hirdetésével, oldalkedvelők gyűjtésével vagy éppen események meghirdetésével.

Gyűjthetsz leadeket, feladhatsz álláshirdetést, ráveheted az embereket, hogy lépjenek veled kapcsolatba messengeren.

Lehetőséged van offline konverziókat elérni, viselkedéseket alapul venni.

Jelenleg tizenegy féle Facebook hirdetési célod teljesülhet a megfelelő típus kiválasztásával pedig elképesztő eredményeket lehet elérni, ha okosan hirdetsz és nem égeted el a pénzt a felületeken.

Összességében a Facebook a leginkább testre szabható hirdetési rendszer, amelyben a saját, speciális igényeidet életre tudod kelteni.

Ötödik ok

Havonta egy hasznos újdonság

A Facebook folyamatosan bőviti a funkciókat és javítja a felhasználói élményt nem csak a hirdetők, hanem a mezei Facebook felhasználók javára is. Ez az alapja annak, hogy a Facebook ilyen régóta fenn tudja tartani a növekedést és még mindig az egyik legkomolyabb eszköz a hirdetési lehetőségek közül.

Vannak évek, amikor nagyon látványos újítások kerülnek ki, ilyen volt 2018 például, amikor bevezettek egy rakás új megjelenést az Instagram hirdetések között, vagy óriásit javítottak a dinamikus hirdetéseken (tudod: ezek azok, aminek a tartalma attól függően változik, hogy a látogató mit csinál).

Számíthatunk arra, hogy a Facebook további újításai egyre hatékonyabbá és könnyebben használhatóvá teszik a hirdetési rendszert.

Minél előbb megtanulsz hirdetni a Facebookon, annál könnyebb lesz ezekkel az újdonságokkal lépést tartanod.

Gyakori hiba, hogy valaki egy újdonságot szeretne csupán kipróbálni, de megfelelő alapok nélkül teszi ezt – általában az ilyen próbálkozások eredménye a kudarc.

A legjobb módszer arra, hogy megismerd a Facebook hirdetéseket, ha beállítod a Facebook hirdetéskezelőt, illetve megismered a kampánytervezés legfontosabb alapjait.

Utóbbihoz most INGYEN adok segítséget!

A Facebook hirdetés egyszerű!

Mi a tökéletes Facebook kampány menete?

TÍZ azonnal nézhető videóban elmagyarázom neked INGYEN!

Tapasztalatok, sztorik és ötletek az elmúlt 11 év tapasztalatai alapján, érthető nyelven – nagyon rövid, befogadható videókban.

Iratkozz fel az alábbi űrlapon és azonnal nézheted a videókat. SŐT, utána akárhány alkalommal újra lejátszhatod őket!