Ismerd meg a Facebook álláshirdetés lehetőségeit. Egyre nehezebb munkatársat találni (bizonyos állásokra). A Facebook azonban már évek óta bevezette az álláshirdetések támogatását – számos eszközzel, amik hasznosak lehetnek a céged számára. Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogyan találd meg ezzel az eszközzel a megfelelő pályázót, aki nem csak képzett, hanem releváns a vállalkozásod értékeihez és munkakultúrájához.

Facebook álláshirdetés létrehozása

A Facebook álláshirdetés funkcióval az álláshirdetések megjelennek a vállalkozásod Facebook oldalán. A felhasználók néhány kattintással közvetlenül tudnak jelentkezni, ráadásul a jelentkezők menedzselésére létrehozott felületet teljesen ingyen tudod használni a Facebookon (összeesküvés elmélet hívőknek: természetesen azért, mert a Facebook pontosan tudja, hogy anélkül, hogy meghirdeted az állást nem fog senki jelentkezni, tehát megéri neki a kezedbe adni ezt a zseniális eszközt).

Facebook álláshirdetés – miért használd?

Kezdjük a matekkal: Magyarországon 5,2 millió felhasználó van jelenleg a Facebookon. Ebből naponta ~720.000 jelentkezik be. El tudod juttatni az álláshirdetésed a megfelelő emberhez, mert ekkora bázisban biztosan ott van az, akit keresel.

A Facebook segítséget ad ahhoz, hogy elérd az aktív és a passzív jelölteket is. Ez mit jelent pontosan? Aktív jelölt az, aki állást keres éppen – a passzív jelölteknek általában van munkájuk, de egy jó ajánlattal át tudod őket csábítani magadhoz. Az utóbbi célpiac azért érdekes, mert egy passzív jelölt nem keresgél az álláshirdetős oldalakon (jobline és hasonlók), nem küldözgeti az önéletrajzát – de ha szembe jön vele a Facebookon egy releváns, igazán jó hirdetés, akkor biztosan megnézi: mit kínálsz. (Hogy hogyan reagálnak rá, az pedig attól függ: mit kínálsz)

Az álláshirdetéssel elérheted azokat is, akik már ismerik a céged (például korábbi vevők, érdeklődők) – ki tudja, lehet, hogy egy elkötelezett vásárlód fog jelentkezni hozzád.

Mielőtt feladnád a hirdetésed

Egy felmérés szerint a potenciális jelentkezők 37%-a nem fog reagálni a hirdetésedre, ha nem talál információt a cégedről. Éppen ezért nem ajánlott álláshirdetést feladnod a Facebookon, ha:

Álláshirdetés feladása a Facebookon – lépésről lépésre

Jó hírem van: az egész nagyjából 5 perc alatt összerakható – ami több időt vesz igénybe az a hirdetés jó összerakása, megfogalmazása és a képek elkészítése.

Először menj be a céges Facebook oldaladra és kattints a felső menüben az Állások kezelése linkre (ha nem látszik a listában, akkor a Továbbiak alatt fogod találni).

Facebook álláshirdetés létrehozása

Majd a következő oldalon látod is az eddig beérkezett jelentkezéseket (ha vannak), illetve fel tudsz adni új álláshirdetést. Ehhez kattints az Állás létrehozása gombra.

Így adj fel álláshirdetés a Facebookon!

Állás létrehozásához van egy gyorsabb út is. Ha a Facebook oldalad hírfolyamát nézed, akkor a bejegyzés létrehozása felett találsz néhány gombot, ahol gyorsan tudsz létrehozni például élő bejelentkezést, eseményt, ajánlatot vagy éppen állás hirdetést. Ha itt kattintasz az Állás gombra, akkor ugyanaz az űrlap fog megjelenni, mint ha az előbbi lépéseken mentél volna végig.

Facebook álláshirdetés létrehozása

Akármelyik útvonalat is választottad, ugyanaz fog történni: felugrik egy űrlap, amely lehetővé teszi, hogy kitöltsd az álláshirdetés részleteit. Itt meg tudsz adni egy csomó adatot, beleértve a fizetési tartományt vagy a munkaköri leírást. Ha szeretnéd előszűrni a jelentkezőket, felvehetsz néhány kérdést is, amire válaszolhatnak.

Facebook álláshirdetés űrlap

Ha kitöltötted az űrlapot, akkor csak kattints az Állás közzététele gombra és máris (hasonlóan, mint egy bejegyzés) láthatóvá válik az álláshirdetésed a Facebook oldaladon. Jöhetnek a jelentkezők, hurrá!
De vajon fognak jönni a jelentkezők, ennyitől? Jó eséllyel kevesen. Mit kell ahhoz tenned, hogy jöjjenek is az érdeklődők?

A hatékony Facebook álláshirdetés tartalma

A munkaköri leírás

A jó álláshirdetés tartalma legyen rövid és egyszerű. Igen, van 5.000 karakternyi lehetőséged a munkaköri leírás megadásánál (állás leírása), de ez nem jelenti azt, hogy ezt ki kell használnod. Remko Glatzhofer adatelemző LinkedIn-en közzétett tanulmánya szerint a 300 szavas vagy rövidebb álláshirdetések sokkal hatékonyabbak, mint az ennél hosszabbak. Bár a tanulmány maga 2 évvel ezelőtt született, hasonló tapasztalatokkal adtunk fel mi is álláshirdetéseket, így abszolút releváns az információ.

4 tipp, hogy rövidebb legyen a munkaköri leírásod:

  1. Fókuszálj azokra az információkra, amik ahhoz kellenek, hogy a valóban alkalmasak jelentkezzenek: kompetenciák, készségek, végzettség
  2. Hagyd el az összes minőségjelzőt a leírásból
  3. Minden olyan részletet, amely nem érdekes az első benyomáshoz hagyj ki a leírásból
  4. Minden hosszú szóra, amire csak lehet keress olyan szinonimát, ami rövidebb. –> Törekedj a rövid mondatokra!

Erősítsd meg magad abban, hogy nem ezen a felületen kell minden információt átadni a munkakörről (hasonlóan a hatékony Facebook hirdetésekhez, ott sem adunk át minden infót a hirdetésben)

A kérdések…

Az a tapasztalatom, hogy a kérdéseket két típusú vállalkozó teszi fel: az egyik, aki egyszerűen nem bírja ki, hogy ne töltsön ki egy mezőt, ami ott van, de valójában semmi szükség rá, hogy megtegye (Facebook csoportoknál hányszor találkozni ilyennel) – a másik, akinek tényleg hasznos pár szűrő kérdés beiktatása.

Általános szabály: Minden feltett kérdés 10%-al csökkentő a jelentkezők számát! Ha felteszed mind az 3 kérdést, akkor bizony harmadára csökkentetted azok számát, akik kitöltik a kérdőívet (nem azokét, akik olyan választ adnak, amit vársz)

Válaszolj 2 kérdésre, mielőtt feltennél kérdést:

  1. Gondold át: tényleg elengedhetetlen, hogy feltegyél kérdéseket?
  2. Gondold át: valóban ki kell használnod mind a három kérdést? Nem oldható meg 1 szűrő kérdéssel a dolog? (ha mindenképp muszáj kérdést feltenni).

Ha legalább az 1-es kérdésre igennel válaszoltál, akkor íme 3 tipp a jó kérdés felrakásához:

  1. A legfontosabb szűrést válaszd ki kérdéshez, ne kérdezz felesleges vagy irreleváns dolgot.
  2. Ne kérdezd meg, hogy mekkora bért vár el (ez a kérdés önmagában nagyobb lemorzsolódást hoz, mint bármelyik másik, bár tudom, hogy bevált módszer arra, hogy megszűrd: valóban ugyanarra gondoltatok-e a jelentkezővel, de mégis – ne itt kérdezd meg)
  3. Ha mindenképp kérdezni szeretnél valamit, akkor kérdezz rá a szakmai múltjára, vagy adj fel egy beugró szakmai kérdést, amiből kiszűröd: alkalmas-e a jelölt.

Adj hozzá képet

A Facebook egy vizuális felület, és a képekkel ellátott bejegyzések minden mérés alapján jobban teljesítenek, mint a szöveges üzenetek. Ez alól az álláshirdetések sem kivételek. Válassz olyan képet, amely releváns a vállalkozásod, vagy a tevékenység kapcsán:például képet a termékeidről, a cégedről vagy a csapatodról.

Kép hozzáadása álláshirdetéshez

Ne bújj mások mögé, lehet, hogy más cégek álláshirdetései általában nem tartalmaznak képeket, sőt, a nagy álláshirdető portálokra sem jellemző, de ez itt a Facebook. Egy ütős fotó nagyon is jól illeszkedik a hírfolyamba, vonzóbbá teszi a hirdetésed és segít a potenciális pályázóknak elképzelni, hogy mi lenne a munka.

A Facebook álláshirdetés terjesztése

3 lépés az ingyenes terjedéshez

A fizetett hirdetés feladása nem kérdés, azonban mielőtt pénzt költenél végezd el ezt a 3 lépést, amely segít a hirdetés terjesztésében:

  1. Oszd meg a saját privát faladon a hirdetést és kérd meg az ismerőseidet, hogy ha ismernek olyat, akinek releváns, osszák meg vele
  2. Tedd be releváns csoportokba: helyi adok-veszek, munkát keresők – de ne ész nélkül, csak néhány, gondosan kiválasztott csoportba helyezd el az állás hirdetést.
  3. Kérd meg a munkatársaidat, hogy osszák meg ők is a bejegyzést – hidd el: ez nagyon vonzó tud lenni

Fizetett Facebook hirdetés feladása

Adj fel releváns hirdetést – legalább emeld ki a bejegyzést. Ne lepődj meg, ha nem találsz minden beállítást, amit megszoktál ugyanis a Facebook álláshirdetés egy különleges kategóriába tartozik és a Facebook szabályzata miatt például nem lehet szűrni nemre (a megkülönböztetés miatt). Persze ezt is meg lehet hekkelni…

Ugyanakkor tudod használni az érdeklődési köröket, végzettség szakirányt, jelenlegi beosztást, mint hatékony eszközt a hirdetéseid növeléséhez. Használd ki, hogy a feladott hirdetéshez az emberek hozzá tudnak szólni (ami gyakorlatilag segít majd abban, hogy még több embert érj el).

Mit kezdj a jelentkezőkkel?

A Facebook álláshirdetés nagyon hatékony eszköz, ha jól adtad fel, akkor sokan fognak jelentkezni rá. A jelentkezőket pedig egy egyszerű felületen tudod kategorizálni, adminisztrálni a teendőket.

A legfontosabb, hogy ne engedd, hogy sokat várjanak. Ha jött egy jelentkező minél előbb kapjon egy értesítést, hogy beérkezett a jelentkezése és tájékoztasd a további folyamatokról. Ha valami miatt azonnal tudod, hogy az illetőt nem veszed fel, akkor írd meg neki, hogy nem rá gondoltál – ezekre készíts sablont és ne hagyd az utolsó pillanatra. Sok álláskereső (rossz stratégiával) úgy jelentkezik, hogy beadja valahová a jelentkezését és megvárja a választ, mielőtt új helyre megy (ennek oka egyébként az, hogy el akarja kerülni azt a kellemetlen helyzetet, hogy két hely is állást kínál nekik és valakinek nemet kell mondani – fura, nem?)

Szóval a jelentkezőket adminisztráld, válaszolj nekik minden esetben!