Bevezető

avagy miről szól ez a cikk?

A mai napig számos kérdést kapok olyan “alapvető” témában, mint: “hogyan állítsam be a Facebook hirdetés kezelőt?” A Facebook hirdetéskezelő beállítása valójában egy extrém egyszerű, 6 lépéses folyamat, amit ebben a cikkben lépésről lépésre bemutatok.

A kezdőknek szóló sorozatom előző részében bemutattam az 5 vezető okot, ami miatt érdemes a Facebook hirdetést használnia egy vállalkozónak. Ebben a cikkben az első lépéseket mutatom meg.

Nulladik lépés

Facebook profil és oldal

Ha nincs Facebook profilod ÉS oldalad (nem elég csak az egyik), akkor nem fogsz tudni a Facebookon hirdetni.

Na jó: valójában profil nélkül ez technikailag lehetséges, de én mégis azt tanácsolom Neked, hogy legyen egy profilod. Ha nagyon nem akarsz a neveddel megjelenni, akkor csinálj egy Kovács Pistit – bár én ezt kifejezetten ellenzem, mert az elveim szerint: ha nincs takargatni valód, akkor belefér egy profil létrehozása. Ugyanakkor a döntés a tiéd.

A profil regisztrációja egyszerű, most itt nem fogom elmagyarázni.

Ha van már profilod, akkor hozd létre a vállalkozásod Facebook oldalát – ez néhány kattintással menni fog. Ha elakadnál, akkor itt talász egy útmutatót.

A fogalmak tisztázása érdekében ajánlom még figyelmedbe az alábbi tartalmaimat a témában:

Ha ezeken az alapokon túl lendültél, akkor visszatérhetünk a Facebook hirdetéskezelő beállításaihoz.

Első lépés

Vállalkozáskezelő

A Vállalkozás kezelő (Business Manager) egy eszköz, amelynek a segítségével kezelni tudod a Facebook oldalad és a hirdetési fiókodat – akár többet is ezek közül, illetve ezen a felületen tudsz majd egy csomó hasznos extrát is beállítani (például: címlista feltöltése, hogy tudj rá hirdetni)

Az egyszerűbb megértés miatt egy példával kezdem: adott egy vállalkozó, akinek két cége van. Az egyik cégében takarítást végez, a másikban kereskedelmi tevékenységet.

Értelemszerűen ez két külön Facebook oldalt jelent, hiszen nem tanácsos ezeket összekeverni. Mivel két külön cégről beszélünk, könyvelési okokból érdemes két külön hirdetési fiókot létrehozni.

Ha ennek a vállalkozónak mindkét cégében van egy-egy munkatárs, aki a hirdetésekért felel.

A Vállalkozáskezelő segítségével a cégvezető egyetlen felületen keresztül kezelni tudja a két munkatársát, hozzá tudja őket rendelni a megfelelő oldalhoz és a megfelelő hirdetési fiókhoz úgy, hogy a munkatársak csak azokhoz a dolgokhoz férjenek hozzá, amikkel dolguk van.  A főnök azonban anélkül, hogy ki-be lépegetne át tudja tekinteni mindkét cégének a hirdetéseit, eredményeit.

A Vállalkozáskezelő fiók létrehozása pár kattintás. Csak menj el ide és kattints a Vállalkozás létrehozása gombra. Ha már van hozzáférésed vállalkozói fiókhoz, akkor itt látod a listában. Kövesd a lépéseket értelemszerűen.

Ha szeretnéd hozzáadni a Facebook oldalad a vállalkozás kezelőhöz, akkor menj be a beállítások menübe és keresd meg bal oldalon a Fiókok menü alatt az Oldalak almenüt. A második oszlop tetején a Hozzáadás gombbal tudsz oldalt felvenni. A gombra kattintva három lehetőséged lesz: 1. Oldal megadása (ha már van olyan Facebook oldal, amit te hoztál létre), 2. Hozzáférés kérése egy oldalhoz (ha nem te hoztad létre, vagy te fogod kezelni), 3. Új oldal létrehozása (ha szeretnél új oldalt). Kövesd az utasításokat a következő oldalakon.

Ha hirdetési fiókot szeretnél hozzáadni a vállalkozásodhoz, akkor ugyanott a Fiókok menü alatt a Hirdetési fiókokat kell választanod. A második oszlopban szintén a Hozzáadás gombra kell kattintanod! Hasonlóan az oldalnál, itt is három lehetőséged lesz: 1. Hirdetési fiók megadása, 2. Hozzáférés kérése, 3. Új fiók létrehozása.

Már csk 5 lépés választ el attól, hogy eredményesen tudj hirdetni a Facebookon.

Második lépés

Hirdetéskezelő beállítása

Amíg néhány beállítást nem végzel el, nem fogod tudni elindítani az első hirdetésedet. Ilyen tipikus beállítás például a Fizetési mód megadása. Szóval ha a Vállalkozáskezelőben mindent összekötöttél mindennel, akkor menj végig a Hirdetéskezelő beállításain.

FONTOS: Ne keverd össze ezt a két fogalmat: Vállalkozáskezelő és Hirdetéskezelő – ez két külön dolog.

Szóval a Vállalkozáskezelőben felül, a Facebook logója mellett találsz egy menüt, amire “Vállalkozás beállításai” van írva, de ha rákattintasz, akkor kinyílik egy komplett navigáció. Ebben keresd meg a Hirdetési fiók beállításai menüpontot.

Az adott oldalon töltsd ki a céges adatokat, add meg az EU adószámod – ha van. Itt tudod beállítani az időzónát és a pénznemet is (vigyázz, ezt a kettőt később nem tudod megváltoztatni).

Ha a céges adatok rendben vannak, akkor a bal oldali menüben válaszd ki a Fizetési beállítások pontot és add meg a fizetési módot. Személyes tapasztalatom, hogy a legbiztonságosabb verzió a bankkártya. Ezen az oldalon be tudsz állítani limiteket is lejjebb – például, hogyha elköltöttél 50.000 forintot, akkor állítsa meg a kampányaidat. (VIGYÁZZ! Ha eléred a limitet, akkor minden hirdetésed és futó kampányod leáll és csak te tudod ezt nullázni, növelni).

Mivel a Facebook “hitelez” ezért semmit nem von le előre tőled. Csakis a lefutott hirdetéseid után fogja levonni az elköltött összeget, bizonyos értékeknél. (Az első kampányodnál olyan 12-13.000 forintnál, a többinél egyre nagyobb költések után). Amikor levonja a kártyádról a pénzt, akkor kapsz egy számlát, amit egy az egyben küldhetsz a könyvelődnek. Ha a könyvelőd macerázik ezzel a számlával és te mindent jól állítottál be, akkor cserélj könyvelőt!

 

Harmadik lépés

Ismerd a korlátokat

Ez nem teendő, de nem árt ha tudod, hogy bizonyos korlátok vannak a Facebook hirdetéskelőben. Nagy eséllyel a közelében nem leszel ennek a problémának, ám ki tudja… Ezerből egy ügyfelem megkeresett már olyan problémával, ami ezekhez a limitekhez kapcsolódott.

Korlátozások a Facebook hirdetésekben

Felhasználók számát tekintve:

  • Egy felhasználó legfeljebb 25 hirdetési fiókot tud kezelni
  • Egy hirdetési fiókhoz legfeljebb 25 felhasználó tartozhat

Egy átlagos hirdetési fiókra vonatkozó korlátok:

  • Legfeljebb 5.000 hirdetést tartalmazhat
  • Legfeljebb 1.000 hirdetéssorozatot tartalmazhat
  • Legfeljebb 1.000 kampányt tartalmazhat
  • Egy hirdetéssorozat legfeljebb 50 hirdetést tartalmazhat.

A korlátozásokat könnyű kijátszani. Ha eléred valamelyik limitet, akkor törölhetsz a régebbi hirdetések, hirdetéssorozatok vagy kampányok közül. Tehát ezek csak az éppen ott lévő adatokra vonatkozó szabályok, a töröltek nem számítanak bele.

Negyedik lépés

Értesítések beállítása

Nagyon fontos, hogy engedd meg a Facebooknak, hogy értesítsen arról: hogyan is állnak a hirdetéseid, mi történik a fiókodban. Így nem csak naprakész maradsz, hanem elkerülheted a túl költést, a hibás kampányok futását.

Sőt, az értesítések segíthetnek kinyomozni, ha feltörték a Facebook fiókodat. Bizony volt már erre példa!

Előzd meg, hogy bárki bejusson a hirdetői fiókodba és

anélkül, hogy idejében észrevennéd…

ELHIRDETNE TÖBB SZÁZEZER FORINTOT A KONTÓDRA!

Egy ügyfelem és számos vállalkozó, akikkel beszéltem így járt! De könnyen megelőzhető a baj, csak hallgasd meg az erről szóló előadásom (akár autóban, telefonodon, vagy a gépedről) és használd a mellékelt csekklistát!

Ötödik lépés

Ellenőrizd a hozzáféréseket!

Legyél képben, hogy ki fér hozzá a hirdetési fiókodhoz.  Előfordulhat, hogy a munkatársaidnak adsz jogosultságot vagy pedig egy külsős cégnek szervezed ki a hirdetéseidet.

Az is lehetséges, hogy egy korábbi munkatársad hozzáférését kell megvonnod, illetve egy megszűnt szerződés után az ügynökséget szeretnéd eltávolítani a fiókból.

Ez a Vállalkozáskezelőnél menedzselhető egyszerűen. A korábban már említett Vállalkozáskezelő linken a Felhasználók menüpont alatt, az Emberek almenüben látod azokat a személyeket, akiket hozzáadtál a fiókhoz és minden egyes ember nevére kattintva meg tudod nézni: mely oldalakhoz, hirdetési fiókokhoz van jogosultsága. Ugyanitt a Partnerek almenüben pedig a külső ügynökségeket látod.

Ha hirdetési fiókhoz adsz hozzáférést, akkor háromféle jogosultság szint közül választhatsz: 1. adminisztrátor (ezt nem ajánlom), 2. hirdető (a leggyakoribb eset), 3. elemző

Ha most indítod a Facebook hirdetéseidet, akkor add hozzá azokat a munkatársakat, akik ezzel doglozni fognak.

 

Hatodik lépés

Tervezd meg a hirdetésed!

A Facebook hirdetés egyszerű!

Mi a tökéletes Facebook kampány menete?

TÍZ azonnal nézhető videóban elmagyarázom neked INGYEN!

Tapasztalatok, sztorik és ötletek az elmúlt 11 év tapasztalatai alapján, érthető nyelven – nagyon rövid, befogadható videókban.

Iratkozz fel az alábbi űrlapon és azonnal nézheted a videókat. SŐT, utána akárhány alkalommal újra lejátszhatod őket!